Les aanbod

Turnen

Soepel, vlot, technisch perfect en met veel plezier. Zo voer je als turn(st)er op de toestellen je oefeningen uit. Je traint om steeds leniger en soepeler te worden. Die souplesse en dat plezier in turnen kun je krijgen als je lid wordt van WIK. Iedereen kan meedoen aan turnen en je kunt al jong beginnen (vanaf 6 jaar). Je hoeft nog geen ster te zijn op de brug-ongelijk of op de evenwichtsbalk. Je kunt kiezen voor recreatief- of wedstrijd turnen. Je kunt ook altijd meedoen aan wedstrijden op plaatselijk of regionaal niveau.

Recreatief

Recreatieve gym is een manier van sporten waarbij alles mag maar niets moet. Zo zijn er lessen voor de allerkleinsten tot en met senioren. Kortom: Gym is voor iedereen!

Wij beoefenen allerlei sporten in de spelvorm dus met aangepaste regels. Het hoofddoel van de recreatieve gym is toch wel de sociale omgang met elkaar waar heel veel gezelligheid bij komt kijken. Een gezellig uurtje sporten waarna men met een vrolijk en voldaan gevoel weer naar huis gaat.

Body balans

Tijdens Body Balans komen oefeningen vanuit Yoga, Tai Chi en Pilates aan bod. Hiermee werk je aan je kracht en flexibiliteit. Met gecontroleerde ademhaling, concentratie en een zorgvuldige serie van bewegingen en stretches op (instrumentale) muziek.