Gympie

9 november 2018

Grote clubactie

Dit jaar hebben we weer meegedaan met de Grote Clubactie. Om het jaar doen we hier aan mee en ondanks dat het dit jaar langzaam op gang kwam, hebben we dit jaar 392 loten verkocht waarvan 17 loten online. Dit jaar waren er 5 leden met meer dan 20 verkochte loten en het lid met de meest verkochte loten was dit jaar Charissa Elenbaas met 56 loten. Zij kreeg een bioscoopbon als bedankje voor haar inzet.

Privacy kleedkamers

Vanuit het bestuur en leiding willen wij een dringend verzoek doen. Het gaat over de toegang tot de kleedkamers. Zoals u weet hebben de jongens en de meiden ieder hun eigen kleedkamer, hierdoor zitten alle leeftijden bij elkaar. De oudere meiden  vinden het vervelend dat er een vader/ verzorger  mee de kleedkamer inkomt, en voor de jongens visa versa. Bestuur en leiding verzoeken u vriendelijk om hier rekening mee te houden. En wij willen u dan ook vragen om op de gang of bij de ingang te wachten op uw kind, zodat de jongens en meiden i.v.m.  hun privacy zich ongestoord kunnen omkleden.

Verhoging contributie per 1 januari 2019

Per 1 januari 2019 gaat de contributie met 10% omhoog. Eind november worden alle groepen hiervan op de hoogte gebracht middels een brief.
De verhoging wordt veroorzaakt door:

• Inflatie
  • Aanschaf nieuwe materialen
  • Zaalhuur

Stichting Samendoen

Wij zijn benaderd door de stichting Samendoen om te gaan samenwerken met de bewoners en de  lokale ondernemers op het eiland Tholen. Vele onder ons kennen de stichting Samendoen onder de naam Positoos die daarna is overgestapt in Samendoen. Als er iets is dat WIK graag doet is samenwerken hetgeen wat we onze leerlingen zowel “jong als oud” graag meegeven. Aangezien wij een vereniging zijn die midden in de samenleving staat op het hele eiland Tholen, hopen wij op uw steun doormiddel van punten sparen voor onze vereniging. Het is vrij simpel en u hoeft er vrijwel niets voor te doen, hoe makkelijk kan het zijn?! Als u gaat winkelen op het eiland Tholen kunt u bij de desbetreffende ondernemer door middel van een Samendoen pasje punten sparen, met die punten kunt u ons steunen. Op het internet meldt u zich eerst aan en geeft u aan voor welk doel u wilt sparen, dat is natuurlijk gymvereniging WIK Sint-Annaland. Ook voor u zit er een voordeel aan want u spaart niet alleen voor ons maar ook een gedeelte voor uzelf. Van de voor u  zelf gespaarde punten kunt u uiteindelijk bij de aangesloten ondernemers/winkeliers iets voor u zelf aanschaffen.  Dus altijd win win!! Heeft u nog geen pasje niet getreurd wij delen ze in de les uit!

Jongensturnen

De groep bestaat uit zo’n 16 jongens in de leeftijd van 6 tot ongeveer 15 jaar. We zitten op vrijdagmiddag in de zaal samen met de meiden, het is altijd een gezellige drukte. Heel af en toe dan hebben de jongens de zaal voor zichzelf dan zijn er geen meisjes. Pas dus een les gehad zonder meisjes, dan kunnen ze door heel de zaal rennen met de warming up zonder dat ze rekening hoeven te houden met……  haha je raadt het al, de meisjes. Op dat soort momenten komen de gekste gesprekken met de jongens. Sommige zeggen heel de les dat ze je lief vinden, maar soms gaat het ineens over hele andere dingen zoals verliefd zijn en wat erbij komt. Dat maakt de les wel heel gezellig en dan hebben we veel lol. Maar ondertussen gebeuren er ook serieuze dingen. In januari staat er een wedstrijd voor ze op de planning, dus hier moeten we goed voor oefenen en natuurlijk, bij de een gaat dat beter dan bij de ander. Hier hoort u uiteraard later na de wedstrijd meer over. Het is altijd leuk om een doel te hebben waar ze voor kunnen trainen en te kijken waar ze eindigen.

Turnen meisjes

Zaterdag 3 november zijn we met 3 groepen naar Bergen op Zoom geweest voor de springwedstrijden. Samen met gymvereniging Kwiek uit Stavenisse hebben de dames een keurige prestatie neergezet. In groep 1 zaten Regina, Amy, Joy, Esmee, Kaylee, Anouk, Nienke en  Nadine.  Deze dames haalden een beker met een 2e plaats op de trampoline en turnden een mooie vloer oefening.  De dames uit groep 2 hebben een trampoline kast oefening gesprongen, een keurige vloer aan de jury laten zien en een zeer mooie trampoline oefening geturnd. Helaas haalden zij daar geen bekers mee binnen maar aan het einde van de dag kregen zij een grote wisselbeker als het sportiefste team! In deze groep zit Esra, Olga, Iris, Denna, Naomi, Fenna en Rosali.  In groep 3 zit Anouk, Noa, Tessa, Marit, Nena, Manon, Lieke, Mirthe en Rachel. De dames pakten op vloer een 1e plaats, trampoline een 2e plaats en pegasus een 3e plaats.
Al deze dames hebben deze zaterdag ontzettend hun best gedaan en daar zijn wij als leiding trots op!
Goed gedaan dames!

Ook bij de 55+gym is geen les hetzelfde, de ene keer spelen we trefbal en de andere keer slagbal afgewisseld met bv. hockey.
Dat slagbal heeft wel even geduurd voordat we dat onder de knie hadden, er werd veel gelachen en de verkeerde kant op gelopen of er werd juist gelopen terwijl je op een matje moest stoppen. Zo gingen er soms wel eens punten verloren, maar dat kon de pret niet drukken!
Ook het boodschappenspel doen we regelmatig, iedereen krijgt een lijstje met boodschappen aan het begin van de les en aan het einde word er gekeken wie alles nog weet.
Niet iedereen onthoudt het maar een groot gedeelte van de groep weet ze allemaal nog, en als we elkaar dan 's middags tegenkomen in de Jumbo, dan kijken we of we het lijstje nog kunnen opnoemen.
Dus zo zie je maar, er wordt niet alleen aan het fysieke, maar ook aan het mentale gedeelte gedacht!

Met het okido instap turnen zijn we weer volop aan de slag met het aanleren van de juiste basis technieken, want alleen als je klein begint kan je “groot” eindigen.
Soms is dat wel even moeilijk, omdat iedereen graag gelijk het leukste, mooiste en moeilijkste wilt doen maar dat gaat niet in 1 keer, dat bouwen we op.
Met kleine stapjes gaan we vooruit, en juist daardoor krijg je sneller en beter de basis onder de knie.
Helaas heeft Renée besloten om te stoppen met de okido, mede doordat ze het al erg druk heeft met haar zoons die volop aan t voetballen zijn was het niet meer te combineren.
Gelukkig hebben we wel vervanging gevonden, dat is namelijk Karla Burgers, zij komt nu ons team versterken.
We werken nu met z’n 3en als volwassen leiding en we hebben 2 enthousiaste assistentes die ons helpen waar nodig!
Tevens kunnen ze de kids laten zien waar we naartoe werken aangezien de dames beide turnen op hoger niveau als dat van ons, super leuk dus om als voorbeeld te zien!

Dankzij de hulp van de ouders en social media hebben we gelukkig weer heel wat peuters bij elkaar.
Even zag het er erg somber uit maar nu is het weer een grote en gezellige groep geworden. Nog steeds krijgen we aanvragen en worden er een proefles gevolgd. En niet alleen uit Sint-Annaland komen er peuters, maar ook uit andere dorpen van het eiland dat is dus heel positief. De groep zit nog niet vol dus mocht er nog interesse zijn horen wij dat graag! Elke week proberen we weer wat anders uit, geen enkele les is hetzelfde. En zeker nu sinterklaas eraan zit te komen moeten we toch een beetje gaan oefenen met pieten gym. Want hoe klimmen die pieten zo over de daken? Er is maar een manier om daar achter te komen en dat door het zelf uit te proberen! Daar gaan we aanstaande weken mee aan de slag, want wie weet heeft er een piet binnenkort hulp nodig?!

We hebben afscheid genomen van Cees en we verwelkomen; Cato, Evie, Olivier, Abel, Lishyra, Cas, Nienke, Siebe en Sem

Het nieuwe schooljaar en meedoen met Sjors Sportief biedt een grote groep kleuters in Sint Philipsland! Sinds het schooljaar weer in volle gang is zijn er steeds meer kleuters komen kijken bij de kleutergym. En dat goed om te zien dat er zoveel ook willen blijven gymmen. De vaste club was wat uitgedund, dus door nieuwe aanwas van kinderen is het inmiddels een groep van 15 kinderen geworden. Elke donderdagmiddag zijn de kleuters van 4 t/m 6 jaar welkom in de Wimpel om 16 uur. We starten de les met een warming-up waarna we verschillende toestellen gebruiken voor gymoefeningen. Tussendoor worden er 1 of 2 uitdagende spelletjes gedaan en eindigen we met een rustig spel.

Voor meer informatie zie onze facebookpagina of onze website.