Op zaterdag 30 juni wordt in de Meulvliet in Tholen de 2e Eilandcup wedstrijd georganiseerd.
Ook WIK wil hier dit jaar weer aan meedoen met de turn(st)ers en kleuters. Het zal net als de vorige keer een wedstrijd worden waar plezier voorop staat en prestatie een bijzaak is. Omdat deze dag niet geheel kosteloos is vragen we een bijdrage van €2.50 euro per deelnemer. Zorg dat de inschrijving voor 14 april binnen is. Aanmeldingen die daarna binnen komen, kunnen helaas niet meedoen.

Turnen meiden/dames

Wedstrijden

Hieronder de foto’s van al onze deelnemers aan de wedstrijden in maart! Mooie resultaten en successen. De leiding is trots op jullie allemaal!

Het nieuwe koningsliedje heeft inmiddels zijn intrede gedaan namelijk "Fitlala". Assistente Marit zal samen met de kinderen het dansje gaan oefenen tot aan de koningsspelen. Naast Marit assisteren ook Daisy en Demi wekelijks bij het okido instap turnen. Deze hulp is zeer welkom om de les in het huidige format uit te kunnen voeren. Verder zijn we begonnen met oefeningen voor de eilandwedstrijd op 30 juni. Graag vernemen wij van een ieder of hij/zij wel of niet meedoet.

Elke donderdagmiddag gymmen we met de kleuters van Sint Philipsland en omstreken van 4 t/m 6 jaar in de Wimpel. Bij kleutergymnastiek worden situaties geboden die passen bij de kinderen en die elk kind op zijn eigen niveau kan beleven en waarop elk kind zich op zijn eigen tempo en mogelijkheden ontwikkelt. Daarbij proberen wij als leiding het kind te stimuleren steeds een stapje verder te gaan. Er mogen altijd nieuwe kinderen aansluiten om het een paar keer te proberen, zo ook weer via Sjors Sportief!

We werken samen met Sportdorp Sint Philipsland en proberen via die weg alle inwoners van Sint Philipsland uit te dagen om te gaan sporten. We zijn blij om ook een leuke uitdaging voor de kleuters te hebben in het dorp in de vorm van kleutergymnastiek!

Tijdens de Koningsspelen zijn we als gym 1 van de onderdelen die de kinderen gaan doen tussen 9.30 en 12.00 uur. Dit is een samenwerking van OBS De Luyster en Sportdorp Sint Philipsland. Daarnaast gaan de kinderen ook nog kennismaken met voetbal, tennis, vissen, lijnbal en bootcamp.

Groetjes Gerrie, Roseline, Dirmia en Miranda

55+ fitgroep

Bovenstaande foto is van  de woensdagmiddag 55+ fit groep.
Momenteel zijn we met 13 mensen onder leiding van Adrie Vroegop.
Wij beginnen meestal  met badminton in wisselende samenstelling, dan volgt een muzikale warming up en daarna een balspel zoals basketbal, hockey, slagbal of korfbal. We sluiten af met grondoefeningen op de matjes. Lekker moe en voldaan gaan we dan aan de koffie en praten nog even na. Kom gerust eens kijken of doe gewoon mee.

Op 14 maart hebben wij als ochtendgroep van de 55+ meegedaan aan “Anna zorgt” speelt samen spelletjes met de “scholen OBS de Casembroot en school met de bijbel”.
Het oorspronkelijke idee was om jong en wat ouder samen aan ‘t spelen te krijgen, aangezien wij tijdens de gym niet aan tafel willen zitten hebben we samen oud-Hollandse spelletjes gespeeld in de grote zaal van de wellevaete. In totaal waren we met onze groep met 15 personen en er kwamen verdeeld in 3 groepen 75 kinderen langs, den drukke bedoeling dus .
Er waren vele opa’s en oma’s die mee deden met de stoelendans en ook kregen we nog bezoek van de burgemeester.
Al met al was het een hele gezellige en vooral drukke ochtend.

Iedere week proberen we weer een variërende en uitdagend parcours weg te zetten. Soms wisselen we dit af met spelletjes zoals laatst ter voorbereiding op de samenwerking van 55+ gym met Anna Zorgt en de basisscholen.
De kinderen kunnen onder begeleiding echt de uitdaging aan, soms beter dan verwacht  en dat is leuk om te zien. Als leiding hebben we toch het doel om voor ieder kind iets leuks en naar eigen kunnen neer te zetten.

Welkom; Lotte en Liva
Tot ziens; Warre