** Nieuws vanuit het bestuur

Wedstrijdtenue

In de loop van volgend seizoen (2018/2019) kiezen we een nieuw wedstrijd tenue. Bij vragen over aanschaf wedstrijdkleding kunt u het beste informeren bij de leiding. Het nieuwe tenue zal vanaf het seizoen 2019/2020 bij wedstrijden worden gedragen. Vanaf volgend seizoen wordt ook alleen in het wedstrijdpak geturnt tijdens de wedstrijden en niet meer in privé tenues!

Bonbon actie

W.I.K. is druk aan het sparen voor nieuwe toestellen en materialen.

Om aan geld te komen zijn wij een bonbon actie gestart in samenwerking met “de Vlinderbloem” in Tholen. Vele leden hebben goed hun best gedaan. En wij kunnen zeggen met succes. Totaal zijn er 201 doosjes verkocht. De opbrengst voor onze club is € 507,50. Een mooi startkapitaal voor de nieuwe toestellen en materialen. Wij willen iedereen hartelijk bedanken die deze actie tot een succes heeft gebracht.

Namens alle leidsters en bestuur wensen we iedereen een hele fijne vakantie en we zien jullie graag weer terug na de zomervakantie!

** Freerunning

------------------------------------------------------------

Een tijdje terug zijn we benaderd door de gemeente Tholen om op het Calvijn College in Tholen een freerunningsclinic te geven. Dit hebben we na overleg gedaan.

Op donderdag 7 juni heeft deze dag plaatsgevonden en werd gegeven door Jason en Raymon, zij verzorgen elke vrijdagavond de freerunning les bij ons in de zaal om 21.00 uur.

Deze dag begon 's morgens om 8 uur met het opbouwen van de zaal en 8.15 uur kwam de 1e groep brugklassers er al aan. De laatste groep was om 13.55 uur en was klaar om 15.25 uur.

Dit was een lange dag voor de jongens.

De 1e groep bestond uit 19 leerlingen, een hele leuke gezellige groep. Na 2 uur les hadden ze een kwartier pauze en toen kon de volgende groep weer starten De 2e groep bestond uit 25 leerlingen, dit werd al wat pittiger in een kleine zaal om ze goed bezig te houden, ook deze les verliep gezellig en goed.

Deze les was rond half 12 klaar en toen hadden ze een halfuur lunchpauze, Hierna werd het pas echt volle bak de 3e groep bestond uit maar liefst 37 leerlingen, doordat de zaal niet zo enorm groot was en ze 5 onderdelen hadden opgezet betekende dit dat er meer in een groepje zaten per onderdeel, hierdoor krijg je minder de kans om de dingen vaker te herhalen, maar na 2 uur les is ook deze les goed en gezellig volbracht, Gelukkig dat ze even een kwartiertje uit konden puffen tijdens de pauze tot de laatste groep kwam.

De 4e groep was gelukkig iets kleiner hier zaten 28 leerlingen in. Nog steeds een behoorlijke groep maar dankzij de hulp van de gymleraar van school en Naomi van Mierlo van de gemeente zijn alle lessen bijzonder goed verlopen.

Dit waren dus heel wat brugklassers, maar we zijn blij dat we ze een leuke dag hebben mogen verzorgen en de meesten vonden freerunning ook leuk om te doen.

Aan het eind van alle lessen werden de jongens netjes bedankt door de leerlingen.

Na een deze inspannende dag hebben Jason en Raymon toch een zeer iets moois weg gezet op het Calvijn college. Deze jongens hebben een pluim verdiend door deze dag geheel vrijwillig te doen en zo iets moois bij te dragen aan onze vereniging en leefomgeving.

** 55+ gym

------------------------------------------------------------

Afgelopen woensdag 27 juni was het de laatste les van het seizoen voor de 55+, het was weer een gezellige les waarin we veel gedaan hebben.

Wel was deze les anders dan anders, iedereen kon van alles doen zoals kegelen, blik gooien soort van (boeren)golf om alvast te oefenen voor 4 juli.

Ook hebben we nog gebadmintond met ballonnen wat er erg feestelijk en gezellig uitzag, al met al was het een leuke drukke en vooral warme les.

Van een aantal heb ik al gehoord dat ze het jammer vinden dat het zomervakantie is, nou dat is toch wel erg positief!

Op woensdag 4 juli is voor ons de echte afsluiting want dan gaan we nog gezellig met z’n allen op pad, eerst gaan we hier op het dorp boerengolf spelen en vervolgens sluiten we het af in Stavenisse bij “het pakhuys” waar we nog lekker gaan eten.

De helft gaat op de fiets de andere helft gaat met de auto.

“Auto Koese” stelt een service bus beschikbaar, zodat als er onderweg iets gebeurt er gelijk geholpen en/of ingegrepen kan worden.

Het beloofd een mooie zonnige dag te worden dus dat gaat helemaal goed komen!

Verder wens ik jullie allemaal een prettige vakantie toe!

Groetjes Denice

** Okido instap turnen

------------------------------------------------------------

De laatste lessen stonden in het teken van het oefenen voor de wedstrijd. Door op deze manier te trainen hopen we dat alle okido-ers een beeld hebben gekregen wat wedstrijd turnen inhoudt. Na de vakantie gaan we weer verder met het okido instapturnen waarbij we turn oefeningen afwisselen met sport en spel. Hopelijk kunnen we weer aan een clubwedstrijd deelnemen volgend seizoen en schrijven wellicht meer okido-ers zich in om mee te doen! De laatste les hebben we afgesloten met een lekker ijsje. Iedereen een fijne vakantie toegewenst en tot volgend seizoen! Wij starten het seizoen op maandag 27 augustus.

Tessa, Denice en Renée

** Ouder en kind gym

------------------------------------------------------------

Het seizoen zit er al weer op. We hebben met een kleine groep afgesloten. Het is te hopen dat er na de vakantie weer wat peuters bij komen want anders raakt de groep richting de herfstvakantie echt te klein. Dus weet je iemand met kinderen in de leeftijd 2-4 jaar nodig ze gerust uit voor een proefles ouder en kind gym!!!

De laatste les hebben we afgesloten met een verkleedpartijtje en ballonnen. We wensen iedereen een fijne vakantie en tot in het volgend seizoen! Wij starten het seizoen op woensdag 29 augustus.

Tot ziens; Ivan, Lotte, Fay, Shelby, Ilvy, Sem

Denice en Renée

** Kleutergym De Flippers

------------------------------------------------------------

Afgelopen donderdagmiddag 28 juni hebben we onze laatste gymles voor de zomervakantie gevierd in de speeltuin van de Tramput. In deze vernieuwde speeltuin hebben we gezellig gespeeld en een ijsje gegeten. Helaas moesten we afscheid nemen van Luca. Hij heeft het de afgelopen jaren super goed gedaan en heeft veel geleerd. Bedankt en veel succes verder! De kinderen hebben de leiding bedankt en de leiding de kinderen natuurlijk, het is altijd een feestje om met deze kinderen te gymmen.

Afgelopen zaterdag hebben er ook nog 3 kleuters meegedaan aan de Eilandencup in Tholen. Ze vonden het super stoer en ook wel spannend. En wat hebben ze het goed gedaan!

We wensen iedereen een fijne vakantie en tot in het volgend seizoen! Wij starten het seizoen weer op donderdag 30 augustus. We zien ook graag nieuwe kleuters tijdens onze lessen.

Groetjes Gerrie, Roseline, Dirmia en Miranda