Oproep; wie zou er “steps” willen geven?
In het verleden heeft gymvereniging WIK “steps” gegeven. De spullen hiervoor hebben we nog steeds staan en daarom doen we een oproep of er iemand interesse heeft om deze lessen te kunnen verzorgen. Geïnteresseerden kunnen een mail sturen naar; gymwik@gmail.com onder vermelding “steps”.

Activiteitencommissie
De vereniging is op zoek naar een aantal ouders die samen met bestuurslid Bianca Elenbaas een activiteitencommissie willen vormen. Als club zouden we graag 1 á 2 maal per seizoen een actie organiseren om geld voor materialen in te zamelen. Geïnteresseerden kunnen een mail sturen naar  gymwik@gmail.com onder vermelding “activiteitencommissie”.

30 juni eilandenwedstrijd
Op 30 juni aanstaande wordt in de Meulvliet in Tholen een eilandenwedstrijd georganiseerd voor alle gymverenigingen in gemeente Tholen. Via de eigen groepsleiding kunnen kinderen zich opgeven om mee te doen aan deze leuke wedstrijd.

Gezocht!
We zijn op zoek naar twee kleine matrasjes. Denk hierbij een het formaat van babybed/campingbedje.
Wie kan ons daar aan helpen? Reactie graag via: gymwik@gmail.com

Jongens turnen

Jongensturnen is op de vrijdagmiddag van 16.45 uur tot 18.00 uur en de leeftijd 12+ vanaf 17.30 uur.
Hier zitten jongens vanaf 6 jaar op en er zitten ook een aantal jongens op vanaf 12 jaar en ouder.

Wat is jongensturnen?
Jongens turnen op 6 toestellen bestaande uit, vloer, voltige, ringen, sprong, gelijke brug en de rekstok.
We starten de les met een warming-up en proberen dan elke week 3 toestellen te doen.
In het begin moeten ze de basis techniek leren en geleidelijk aan leren ze dat er veel kracht bij komt kijken. Maar doordat ze eenvoudig beginnen gaat dit proces vanzelf.
Hierdoor leren ze ook het beheersen van bepaalde spieren, dit is nodig om bijvoorbeeld een handstand te doen of om een omgekeerde hang te maken in de ringen enz.
Door heel veel te herhalen leren ze om steeds beter te worden en als ze er klaar voor zijn, krijgen ze ook de kans om mee te doen aan wedstrijden.
Helaas zijn er voor de jongens niet heel veel wedstrijden, maar die er zijn doen we graag mee.
Dit zijn mooie momenten om te zien of ze vooruit gaan of niet.

Als ze graag willen turnen krijgen ze eerst 2 proeflessen en daarna worden ze lid.
Bij meer informatie kunt u altijd vragen stellen via de mail gymwik@gmail.com

Indeling 2e voorronde wedstrijden

10 maart Prinsenbeek

Ronde 1: 8:00 aanwezig, rond 12:00 prijsuitreiking
Rosalie en Celeste

Ronde 2: 12:00 aanwezig, prijsuitreiking rond 15:45
Noa/Tessa/Sabina/Anouk/Linda

17 maart Zundert

Ronde 2: 12:00 aanwezig, prijsuitreiking rond 15:45
Marit/Nena
Sara/Evy
Senna/Anouk

24 maart Vlijmen

Ronde 1: 8:00 aanwezig
Prijsuitreiking rond 12:00
Amber/Iris en Fenna

Ronde 2: 12:00 aanwezig
Prijsuitreiking rond 15:45
Julie/Chiara
Ashley
Lindsey

7 april Sommelsdijk (De Staver)

Ronde 3: 12:00 aanwezig
Prijsuitreiking rond 15:00
Gwenn/Merel/Quincy

Tijdens deze data gaat de selectietraining zoveel mogelijk gewoon door.

Bij het Okido instap turnen is het elke week weer een gezellig uurtje bewegen in combinatie met samenwerken.
Bijna wekelijks zijn er nieuwe kindjes bij, het is nu n leuke gevarieerde groep van alle leeftijden.
Binnenkort komt het nieuwe Konings liedje uit van kinderen voor kinderen, die gaan we natuurlijk instuderen zodat we met de Koningsspelen met z’n allen het dansje kunnen showen.
Wij hebben er zin in en zijn erg nieuwsgierig naar het nieuwe liedje en dansje!
Bij de leiding is Bert gestopt. Mocht er een ouder/verzorger met turnervaring zijn die zou willen assisteren bij de turnonderdelen kunt u altijd Tessa, Denice of Renée hierover aanspreken.
Tessa, Denice en Renée

Bedankt!

Graag wil ik via deze nieuwsbrief jullie allemaal hartelijk bedanken voor de enorme verrassing op 6 januari. Het ontvangen van een koninklijk lintje is een enorme blijk van waardering. Iedereen die hier aan heeft bijgedragen o.a. het bestuur en mijn collega-leiding hartelijk dank. Ook de vele felicitaties in welke vorm dan ook maakt het voor mij een bijzonder mooi en dankbaar moment.

Corina Menheere

Vanaf januari 2018 is de groep verder gegaan met nieuwe leiding, Ria van t hof wilde stoppen na heel wat jaar les geven.
Na al die jaren willen we haar daarvoor  bedanken, het leuke is dat ze wel mee blijft gymmen dus we hoeven haar niet te missen.

Ook zijn er nieuwe leden bij gekomen, Joke en Ineke; welkom en leuk dat jullie onze groep komen versterken.

Stageopdracht Carlos

Vrijdag 23 februari heeft Carlos van 't Hof voor zijn stage een teamuitje georganiseerd. Hij deed deze opdracht voor zijn opleiding bij het CIOS. Met een deel van onze leden zijn we naar EgoIndoorSki geweest. Hierbij een aantal leuke foto's. Meer foto's zijn te vinden onze FaceBook-pagina. Goed om te weten dat Carlos met vlag en wimpel voor zijn stageopdracht is geslaagd.

We hebben in de vakantie weer broertjes en zusjes lessen gehad. Deze waren over twee lessen verspreid, omdat de basisscholen niet gelijktijdig vakantie hadden. Het waren gezellige lessen waarbij we weer een leuk parcours met toestellen hadden opgebouwd.

Vorige week hadden we een samenwerking met het Mamacafé van de gemeente Tholen. Ouders/verzorgers kunnen bij het Mamacafé met hun kleintjes in contact komen met andere ouders om ervaringen uit te wisselen en sociale contacten op te doen. Vaak staat er een thema centraal zoals in dit geval peutergym. Voor ons leverde dat 2 nieuwe belangstellenden op. Helaas was na afloop van de gym het Mamacafé leeg. Volgende maand staat kinder EHBO op de agenda. Dus ouders neem eens een kijkje in het Mamacafé in het jeugdhonk van de Wellevaete op woensdag 14 maart (het liefst na bezoek aan ouder en kind gym!) van 9:30 tot 11:30 uur.

Bij de leiding is Jolanda gestopt. Samen met zoon Roel (hij is 4 jaar geworden) heeft ze afscheid genomen.

Welkom; Geen nieuwe leden erbij deze keer
Tot ziens; Roel